Why, how, what + bæredygtighed = future-fit

September 28, 2019

Hvad siger man til CEO’en der stadigvæk ikke mener, at det kan betale sig at investere i en unik bæredygtighedsapproach?

Forestil dig, at du skal holde tale for 250.000 unge til klimastrejke ved Battery Park i New York og fremføre den holdning.Ville de gå ind på Google shopping og købe dit produkt? Ville de sprede et godt rygte om din virksomhed efterfølgende?

Hvis ikke du mener at tilstræbt bæredygtighed er en etisk-moralsk forpligtigelse eller giver mening ud fra en videnskabelig optik – så overvej: i 2020 udgør Generation Z alene 40 % af alle forbrugere i USA, med en svimlende købekraft på 44 mia. dollars.

De vil i stigende grad have produkter der er grønne og støtte virksomheder der hjælper med CO2-neutralisere verden. Måske vil de hellere dele, genbruge og skabe end at forbruge. Men det kan man jo også lave god og meningsfuld forretning på.

Mao. man kan ikke have en virksomhed i 2019 uden at have en unik og autentisk bæredygtighedsapproach.

Man skal først kende sit WHY, HOW og WHAT (Sinek, Golden Circle) og kunne redegøre for hvordan disse bidrager til en bæredygtig omstilling.

Det var mit budskab til "SDG B-day" fornylig, hvor 300 mennesker deltog.

Tak til alle der deltog de inspirerende oplægsholdere, Ida Auken og arrangørerne for en opløftende og vigtig dag.

Dagen viste, at vi er mange der har viden og kompetencer til at hjælpe med virksomheder med en meningsfuld, grøn omstilling, der kan betale sig.

Interesseret?
Hvis du er interesseret i den filosofiske vinkel på bæredygtighed er du meget velkommen til at booke mig til et foredrag, en workshop eller et rådgivningsforløb.
start samtalen